Siemens Enterprise Communications wskazuje na niewykorzystany potencjał zespołów

150x110

Zespoły współpracujące wirtualnie używają przestarzałych narzędzi, które mogą powodować zniechęcenie do pracy i spadek efektywności.

Badanie przeprowadzone przez Siemens Enterprise Communications sprawdzało obecny stan  biznesowych zespołów roboczych. Wyniki wskazują, że znaleziono wielki potencjał do poprawy wydajności pracy. 79 procent ankietowanych często pracuje w ramach wirtualnego zespołu. Tylko 44 procent twierdzi, że wirtualne interakcje są tak samo wydajne jak bezpośrednia współpraca. Badanie wykazało również, że pracownicy nie mają odpowiednich narzędzi, aby skutecznie działać w ramach wirtualnego zespołu. Natomiast technologie, których używają często wywołują u nich frustrację i są trudne w użyciu. Obecnie przedsiębiorstwa tracą na niewykorzystanym potencjale swoich zespołów, który mogłyby wykorzystać do poprawy wyników firmy.

Problem ze świadomym  i efektywnym korzystaniem z narzędzi wirtualnej współpracy

Badano zarówno to, jakie narzędzia są wykorzystywane w firmach, jak i postrzeganie skuteczności pracy mobilnej przez pracowników. Rozproszone zespoły i pracownicy mobilni pracujący zdalnie to dla większości firm oczywistość. Jednak jeszcze gros z nich zajmuje się tylko wyposażeniem pracowników w laptopa, telefon stacjonarny i komórkę, pomijając kwestię przygotowania i przeszkolenia do interakcji oraz budowania relacji w świecie, który w dużej mierze jest wirtualny.

Wyniki badania wykazały m.in., że:

"Badanie potwierdza tezę, że przedsiębiorstwa mają szansę na rozwój i sukces, jeśli mogą poprawić jakość kontaktu i współpracę między zespołami pracującymi wirtualnie" – powiedział Paweł Podwysocki, prezes zarządu, Siemens Enterprise Communications. "Wyniki badania wzmacnia ponadto nasza międzynarodowa kampania amplifyTEAMS. Naszym celem jest dostarczanie rozwiązań komunikacyjnych, które przedefiniują sposób pracy pracowników. Chodzi o zebranie wszystkich kanałów komunikacji, w tym sieci społecznościowej, wideo, tekstu, transkrypcji oraz rzeczywistej obecności i rozłożenie ich na proste intuicyjne doświadczenia usprawniające pracę”.

Wnioski z badania:

 

amplifyTEAMS

To jest czas, kiedy przedsiębiorcy mogą spojrzeć na nowo na wykorzystanie potencjału wydajności zespołu i zobaczyć w pracy zespołowej składnik wartości firmy. Wizja Siemens Enterprise Communications amplifyTEAMS ma umożliwić firmom uwolnienie niewykorzystanego potencjału swoich zespołów, w kontekście nowego podejścia do komunikacji i stylu pracy. Intencją nowego podejścia jest dostarczanie w pełni zintegrowanych rozwiązań komunikacyjnych, które synchronizują technologie i harmonizują doświadczenie użytkowników oraz bezpośrednio wspierają sposób prowadzenia biznesu, umożliwiając efektywną pracę pracowników i zespołów. Efektem są bardziej konkurencyjne przedsiębiorstwa z lepszymi wynikami biznesowymi.

 

Podstawy amplifyTEAMS:

Celem amplifyTEAMS jest odblokowanie potencjału organizacji.  

 

Uwaga:

Siemens Enterprise Communications zaprojektował i wykonał badanie za pośrednictwem internetu we wrześniu i październiku 2012 r. Odpowiedzi zostały wygenerowane z dziewięciu krajów z Ameryki Północnej, Łacińskiej i Europy Zachodniej. Badanie zostało zrealizowane na próbie 320 respondentów, co pozwala na interpretację wyników z błędem statystycznym +/-5% przy poziomie ufności 95%. Wypełnionych zostało 99,7% ankiet.

 

***

Siemens Enterprise Communications Sp. z o.o. jest jednym z najważniejszych na świecie dostawców rozwiązań umożliwiających efektywną komunikację. Firma doradza przedsiębiorstwom i dostarcza kompleksowe rozwiązania w zakresie Unified Communications - czyli integracji wszystkich kanałów komunikacji w firmie, w najbardziej korzystny sposób (m.in. usług głosowych, wideokonferencji, czatów, kanałów social media). Więcej informacji: http://www.siemens-enterprise.com/pl/.

Siemens Enterprise Communications Sp. z o.o. jest licencjonowanym znakiem towarowym Siemens AG